maandag 31 augustus 2015

Transportmiddelen


Toen ik zeventien was, werd mijn cavia ziek terwijl mijn ouders op vakantie waren. Ik was erg bezorgd en gelukkig kon ik diezelfde dag nog bij de dierenarts terecht. Maar tien minuten voordat ik naar de praktijk wilde vertrekken, realiseerde ik me dat ik niets had om mijn cavia in te vervoeren. Na een een grondige zoektocht door onze woning moest ik concluderen dat in het hele huis nog geen oude schoenendoos te vinden was. Laat staan zo'n speciaal transportmandje voor knaagdieren. Aangezien ik alleen een fiets tot mijn beschikking had, was de kooi in zijn geheel meenemen ook niet echt een optie.

Dus zo gebeurde het dat ik uiteindelijk de zachtste handdoek die ik kon vinden in een van mijn handtassen deed, en met de cavia in mijn tas uiterst voorzichtig naar de dierenarts toe fietste. Zelf schaamde ik me een beetje, maar de dierenarts leek niet eens verbaasd toen ik in de spreekkamer de cavia uit mijn handtas haalde.

Nu ik ondertussen zelf al een aantal jaar dierenarts ben, begrijp ik wel waarom. Regelmatig zie ik namelijk dieren in de meest uiteenlopende voorwerpen naar de dierenartsenpraktijk vervoerd worden. Verhuisdozen, wasmanden, dichtgetapete kattenbakken, sporttassen of de voerton waar normaal de hondenbrokken in bewaard worden. Ik kijk niet snel meer ergens van op.

Hoewel ik toch wel een beetje verbaasd was toen mensen hun kat in een Samsonite rolkoffertje naar de praktijk hadden meegenomen. Toen bleek dat de kat tijdens de reis de -niet verwijderbare- binnenvoering compleet had ondergeplast, kwamen zijzelf ook tot de conclusie dat dit misschien niet de beste methode was.

Of die keer dat een mevrouw langskwam omdat een van haar pasgeboren pups ziek was. Toen ze de spreekkamer binnenstapte was ik lichtelijk verbaasd. De vrouw was in haar eentje en de pup was nergens te bekennen. Ze had 'm toch wel meegenomen? Het raadsel werd opgelost toen deze dame haar hand in haar vrij forse decolete liet verdwijnen en vervolgens daar de pup vandaan toverde. Terwijl ik het tafereel met open mond aanschouwde, verklaarde ze zich: "Ja, ik moest met de brommer komen en zo blijft hij tenminste lekker warm."


Nooit meer een blog missen? Volg me dan op Facebook!

Reageer op dit bericht

  1. Hihi wow die laatste verstopplek (iets anders is het bijna niet te noemen) vind ik wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja je maakt de gekste dingen mee! Ik heb ook al is een hondje binnen zien komen in een jutezak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, jeetje! Die foto is superschattig!!

    Groetjes Jojo
    (http://konikmaartoveren.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha hard gelachen om deze blog, ik had geen idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom een kruik maken als het daar op lichaamstemperatuur blijft. Prima toch :)

    BeantwoordenVerwijderen