maandag 7 april 2014

Irritaties in de dienst


Ik denk dat er weinig tot geen dierenartsen te vinden zijn die het leuk vinden om dienst te doen. Natuurlijk zullen er genoeg zijn die het niet heel erg vinden, maar leuk... nee.

En dan zijn er van die kleine dingetjes die sommige mensen doen waardoor ze het nog een graadje onprettiger maken...

Te lang wachten
Niets is zo erg om op zaterdag om elf uur 's avonds gebeld te worden voor een kat die al drie weken niet wil eten en waarvan de eigenaren hebben besloten dat er toch echt actie ondernomen dient te worden. 

Onbeleefd of zelfs asociaal gedrag
Je bent de afgelopen nacht al drie keer wakker gebeld en net op het moment dat je op het punt staat om onder de douche te stappen, gaat je telefoon. Dat is al vervelend. Maar het is nóg vervelender als de persoon aan de andere kant van de lijn het gesprek begint met "Hee! Moet je nou eens effe luisteren..."

Toen ik nog student Diergeneeskunde was zei een dierenarts een keer tegen mij "Wanneer mensen hun telefoontje beginnen met 'Sorry dat ik u stoor maar..." dan vind ik het al helemaal niet meer erg dat ze me zojuist wakker hebben gebeld. En na een aantal jaren zelf in de praktijk werkzaam te zijn, kan ik dat alleen maar beamen. Deze mensen sta ik met liefde uitgebreid te woord en indien nodig laat ik ze naar de praktijk komen. Ook op onchristelijke tijdstippen. 

Niet de eigen dierenarts bellen 
Meestal is het iets wat ze zeggen waardoor ik ze er al meteen uit pik. Bijvoorbeeld wanneer ze zeggen "Ik was van de week bij de dierenarts" in plaats van "Ik was van de week bij jullie op de praktijk". Mensen die bij een andere dierenarts ingeschreven staan maar nu, op zondagochtend om zes uur 's morgens, per se bij jou terecht willen. "Omdat het dichterbij is en je er makkelijker kunt parkeren". 

Denken dat de spoeddienst een geschikt moment is voor het afhalen van voer of medicatie
Natuurlijk zag je al de hele tijd aankomen dat de pijnstillers van je hond bijna op waren. Maar om dan op zondagmiddag als het doosje écht leeg is, te verwachten dat de dierenarts speciaal voor je naar de praktijk komt zodat je de voorraad kan aanvullen, is toch echt een beetje onrealistisch. 


Reageer op dit bericht