maandag 24 maart 2014

Doornummeren

Op een rustig moment scroll ik even door de agenda op te computer om de afspraken voor die avond te bekijken. "Hee, mevrouw Waterson met Iggy staat op de agenda van vandaag. Maar Iggy is toch dood?" vraag ik vertwijfeld aan assistente Annika.

"Klopt" antwoord ze, "maar ze heeft blijkbaar een nieuwe hond. Dus dit is Iggy de vierde." Verbaasd kijk ik Annika aan. "De vierde? Had ze voor de vorige nóg twee Iggy's?".
Het gebeurt wel vaker dat eigenaren hun nieuwe hond dezelfde naam geven als hun overleden hond, maar bij haar verbaasd het me toch enigszins. Mevrouw Waterson is namelijk een behoorlijk slimme vrouw en lijkt me prima in staat om een nieuwe naam voor haar honden te verzinnen én te onthouden.

Om mijn vraag te beantwoorden, drukt Annika een paar toetsen in waardoor we een overzicht krijgen van alle levende en overleden dieren van mevrouw Waterson. En inderdaad, er staan vier honden in het systeem. Alle vier genaamd Iggy en alle vier Jack Russel Terriërs.

"Nou," verzucht ik, "ze is in ieder geval wel consequent als het om de namen en het ras van haar honden gaat... "

Reageer op dit bericht