Wanneer de eigenaar van kat Basje de spreekkamer binnen komt lopen, is hij zo druk bezig met zijn telefoon dat hij mijn uitgestoken hand niet eens ziet. Blijkbaar is hij een belangrijk berichtje aan het typen, want het duurt nog even voordat hij eindelijk zijn telefoon in zijn zak steekt en me voor het eerst aankijkt. Tot die tijd sta ik een beetje ongemakkelijk te wachten.
Als ik dan eindelijk zijn attentie heb, begin ik te vertellen over de operatie van zijn kat. Basje bleek namelijk een flinke blaassteen te hebben, die operatief verwijderd is. Alles is goed verlopen, maar het is wel belangrijk dat de kat ook thuis de juiste nazorg krijgt.
Ik ben nog niet halverwege mijn verhaal als vanuit zijn broekzak een aantal keer het Whatsapp geluidje klinkt. Terwijl ik nog aan het praten ben, haalt de man zijn telefoon tevoorschijn en begint zijn nieuwe berichtjes te lezen. Mijn mond valt open van verbazing.
"Mijnheer, ik wil nu graag even de medicatie van Basje toelichten. Kijkt u even mee?" probeer ik hem er weer bij te betrekken. De telefoon verdwijnt weer in zijn broekzak en ik maak mijn verhaal af.
Dan is het tijd om Basje te halen en aan zijn eigenaar te overhandigen. Wanneer ik met de kat in zijn mandje de spreekkamer binnen kom lopen, is de man druk aan het bellen. Hij maakt niet bepaald aanstalten om het gesprek snel te beƫindigen. Ik sta nog zeker een paar minuten te wachten terwijl hij rustig doorkletst over zijn favoriete wintersportbestemmingen. De stoom komt ondertussen uit mijn oren.
Als hij eindelijk het gesprek heeft beƫindigd, geef ik nog wat laatste adviezen voor een vlot herstel van Basje. Maar of hij ze meegekregen heeft. betwijfel ik. De man is voornamelijk bezig met het maken van foto's van Basje. "Leuk voor Facebook" hoor ik 'm nog mompelen.
Tijdens de lunchpauze lees ik een berichtje over een bakker waar ze klanten die met hun telefoon bezig zijn, niet helpen. Blijkbaar ben ik niet de enige die dit soort dingen meemaakt.
Bent veel te beleefd....als je had laten merken hier boos om te worden had je zijn aandacht gehad...was je beter doorgedrongen en was uiteindelijk in het belang van de kat geweest....
BeantwoordenVerwijderenGelukkig geven we de nazorg-informatie ook op papier mee. Nu maar hopen dat hij die wel goed heeft gelezen ;)
VerwijderenDat zijn nou typisch de momenten waarop ik weiger meneer te woord te staan. Als hij nou even in de wachtkamer zijn ding gaat doen, ga ik verder met mijn werk. Ik loop gewoon weg. Als meneer het fatsoen heeft om even naar me te luisteren ben ik bereid om hem even te woord te staan, anders is daar het gat van de deur.
BeantwoordenVerwijderenWat een kansloos, respectloos figuur zeg!
Bordje opgangen op de deur dat mobiel uitgeschakeld moet worden. "Ivm storing" sociale storing weliswaar.
BeantwoordenVerwijderen